Israel Minta Bantuan Mesir

Kemesraan antara Mesir dan Israel begitu luar biasa, sampai-sampai untuk mengutuk Ahmadinejad, Israel minta bantuan pemerintahan Hosni Mobarak.
Situs berita Press Tv berbahasa Persia, dalam laporannya hari ini Rabu, 29/04/2009 menulis, untuk mengutuk presiden Iran Mahmod Ahamdinejad yang mengingkari Holocoust, Israel minta bantuan Mesir.

Berkaitan permintaan Israel, Koran berbahasa Al-Balad Lebanon hari ini juga merilis melalui sumber terpercaya dari pemerintah Mesir saat wawancara melalui telephon dengan koran ini, Fathi Surur ketua Parleman Mesir membenarkan adanya surat dari Israel yang meminta kepada Mesir untuk mengutuk Ahmadinejad karena mengingkari Holocoust.

Dalam pidato 21 April lalu, Ahmadinejad menolak mentah-mentah Holocaust. Karena pernyataan ini, Ahmadinejad dianggap oleh Israel sebagai anti kemanusiaan dan berkhianat terhadap bangsa Isreal.

Kantor perwakilan parleman Mesir menambah keterangan Fathi Surur mengenai surat permintaan tersebut. Surat yang di kirim pada peringatan Holocoust 21 April lalu itu berisikan permintaan Israel kepada pemerintah Mesir agar mengutuk Ahmadinejad. Dalam surat yang telah disebarluaskan itu, Israel menyamakan Ahmadinejad dengan Hitler kedua dan meminta kepada parlemen Mesir serta parleman-parleman dunia untuk tidak berdiam diri.

Selain pengutukan, isi dari surat parlemen Israel juga menganggap Ahmadinejad sebagai ancaman dunia.[Islammuhammadi/mt/presstv/Albalad]

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s